مکاشفات یک لیلی گمنام

اینجا خودِ خودم هستم

مکاشفات یک لیلی گمنام

اینجا خودِ خودم هستم

عزت نفس



انتظار نداشته باشید، کسی شما را بیشتر از آن


میزانی که شما خودتان را دوست دارید،


دوست داشته باشد



نقل از کتاب "آیا تو آن گمشده ام هستی؟"




مسلماً اینکه آدم خودش رو دوست داشته باشه، با خودشیفتگی و خودبزرگ بینی تفاوت زیادی داره، اما مرز بین این دو کجاست؟ از کجا می تونیم تشخیص دهیم؟ شاید تنها با دریافت بازخورد از اطرافیان به این تشخیص برسیم که خود شیفته نیستیم.


فکر کنم این "دوست داشتن خود" با مفهوم "عزت نفس" (Self Esteem) یکسان باشه که البته با "اعتماد به نفس" (Self Confidence) تفاوت عمده ای دارد. عزت نفس کاذب نداریم ولی اعتماد به نفس کاذب داریم. عزت نفس باعث آرامش درونی یا سرور میشه؛ ولی اعتماد به نفس کاذب می تونه باعث خرابکاری و بروز اضطراب بشه.


ته نوشت:

این حرفا، همه اش حرفای منه .. در مورد صحت و سقمش هیچ نظری ندارم. ولی خب دوست دارم ایده هام و حرفام رو با شما در میون بگذارم.




نظرات 6 + ارسال نظر
پیانیست شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:33

راست میگه. این دوست داشتن حتی تو چهره آدما هم مشخصه و کسی که خودشو دوست نداره هم قیافه اش داد میزنه ... نمیدونم چه رازی داره...

رنگ رخساری خبر می دهد از سر درون!!!!!

مگر اینکه بازیگر خوبی باشیم

آدمک سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 http://www.nightthoughts.persianblog.ir

والله من معنی جمله رو کاملاً نگرفتم و شاید به همین دلیل سوتفاهمی پیش اومده باشه اما من اعتقاد دارم گاهی اوقات توی زندگی بعضی افراد ما رو حتی بیشتر از خودمون دوست دارن

*********************

فکر می کنم موافق باشم.

عزیزم این خیالات منو شماست ... در عمل اینجوری نیست ..مادر و پدر بحثشون جداست البته

نِد نیک سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:08 http://blue-sky.persianblog.ir

خیلی وقته سعی کردم خود دوست داشتن را در خودم تقویت کنم. البته با این قضیه مشکلی نداشتم. اما ادمهایی دیدم که از خودشون متنفر بودند. من با خودم بد نبودم. اما نتیجه بلاهایی که سرم میومد میگفت با خودت مهربون نیسی. الان ولی گهگاه دلم برا خودم می سوزه. یه روز تمام اشک ریختم.

خوبه که آدم دلش به حال خودش بسوزه ولی خب برای رفعش باید یه کاری کرد ... مطمئن باش توی فرهنگی که من و تو بزرگ شده ایم خیلی دوست داشتن خودمون موردپسندنبوده و ما ها هم خیلی این کاره نیستیم ....تو از من این رو بشنو ..اگر خوب فکر کنی وعمیق بشی به حرف من می رسی

آبتین چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:15 http://www.firemanney.blogsky.com

سلام
مثل همیشه زیبا و مفید
موفق باشی ینی هسی

مثل همیشه انرژی دهنده و مهربان


سپاس گزارم

میله بدون پرچم چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:51

سلام
فکر کنم دوست داشتن خود با عزت نفس رابطه نزدیکی داشته باشه اما یکسان بودنش رو نمی دونم...
به هر حال ما که انتظاری نداریم

شما از کی و چه انتظاری ندارید؟

ربولی حسن کور شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:40 http://www.rezasr2.blogsky.com

سلام
اینو باید به همسر من بگین که وقتی بهش میگم من خودمو بیشتر از هر کس دیگه ای دوست دارم میگه من تعجب میکنم که تو چطور میتونی خودتو دوست داشته باشی؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد