مکاشفات یک لیلی گمنام

اینجا خودِ خودم هستم

مکاشفات یک لیلی گمنام

اینجا خودِ خودم هستم

خسته ام از عرب و عجم شنیدن

 

امروز تو فیس بوک یه بنده خدایی (با عرض معذرت) عکس یه کاسه دستشویی فرنگی انداخته که داخل کاسه نوشته اند "خلیج عرب" بعد هم زیرش نوشته آرزو می کنم همه ایران این عکس رو به اشتراک بگذارند 

 

 

آیا واقعاً این انصاف است؟ این انسانیت است؟ این مرام است؟ این دموکراسی و آزادی بیان است؟ 

 

بر چه اساسی ما برتریم؟ بر چه اساسی عرب ها انسان نیستند؟ چون ملخ می خورند؟ اگر شما هم در آن صحرا زندگی می کردید چه چیز دیگری می خوردید؟ 

 

مگر کشورهای آسیای دور همه نوع حشره و جانور را نمی خورند؟ چرا به آنها ملخ خور نمی گوییم؟ اگر ملخ خوری مایه بی هویتی و ننگ است پس چرا ژاپنی ها و کره ای ها اینگونه هستند؟ 

 

چرا در جریان زلزله ژاپن همه دنیا آنان را تحسین می کند و ما از شرمندگی سرمان را به زیر می اندازیم که بعد از زلزله بم، برخی از ایرانی ها دست اجساد زنان مرده را برای بیرون کشیدن النگو می بریدند و برخی در آن بلبشو تریاک به دیگران می فروختند و ...؟ (من به نقل از شاهد زنده این را گفته ام)

 

 آری در 1500 سال پیش عرب ها به ایران حمله کردند و غارت کردند و بردند و کشتند و وحشی گری کردن. الان هم ما را انگشت نگاری می کنند. آن زمان که گذشته، الان هم ما خودمان اعتبارمان را به اینجا رسانده ایم اینها چه ربطی به عرب ها دارد؟ در  آمریکا هم از ایرانی ها انگشت نگاری می کنند. 

 

الان بسیاری پاسخ می دهند که ما را عقب مانده نگه داشته اند، دولت چنین و چنان است و تاراج می کنند و ...به نظر شما دولت و نظام حاکم چیزی جدا از این ملت و فرهنگ هستند؟ اگر مشکل فقط دولت و نظام است، تضمین می کنید اگر فردا همه اینها کنار بروند، هیچ بی قانونی، کم کاری، دروغگویی، فساد مالی و اداری و بی عدالتی و پارتی بازی و رشوه در این مملکت رخ ندهد؟  

مسلم است که افراط و  تفریط در هر دو سمت پسندیده نیست. من به عدم سرمایه گذاری فرهنگی توسط دولت و نظام، پارتی بازی ها و رانت خواری ها و دامن زدن به بسیاری از بی هرج و مرجی ها باور دارم، اما من اعتقاد دارم همه ما در درون خودمان بخشی از این رذایل اخلاقی را داریم که آنها را نادیده می گیریم و فرافکنی می کنیم.حتی در سطخی بالاتر گمان می کنم اگر بسیاری ما افراد عادی جامعه به پست و مقام بالای سیاسی و حکومتی برسیم ما هم چنین رفتارهایی (خودشیفتگی ها و قبول نداشتن حرف مخالف و ....)از خودمان نشان می دهیم.. 

  

من که داعیه فهم و شعور و کمال دارم برای خودم چه کرده ام؟من که ایرانی هستم و خودم را با شخصیت و دارای اولین متن حقوق بشر می دانم، به کوروش و داریوش می نازم چه کرده ام؟  

 

به نظر شما چنین عکسی که در اول متن به آن اشاره کردم واقعاً نشانه آن فرهنگی است که داریوش در نگاره های پارسه آن را نشان می دهد؟ نگاره هایی که همه نژاد ها برای صلح و دوستی و احترام در پارسه دور هم گرد می آیند و به هم احترام می گذارند. 

 

به نظر من این نشاندهنده خود شیفتگی منِ ایرانی  است. نشانه اینکه من خودم را برتر از تو می دانم. این عین نژاد پرستی است. 

 

فرزندان من با چنین آموزش هایی چگونه می خواهند فردایی بهتر از امروز بسازند؟ من چه چیز بهتری به آنها ارائه می دهم؟

 

 

 هیچ کس برتر از هیچ کس نیست .. حتی کسانی که به دیگران خدمت می کنند و به بشریت سود می رسانند، قابل احترام هستند ولی برتر نیستند 

 

 

 

به نظر من دموکراسی یعنی این ... برابری و انصاف یعنی این 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
بلندترین پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:56 http://www.bolandtarin.blogsky.com

عزیزم من یه کم باهات مخالفم
موضوع خلیج عرب ربطی به نژاد پرستی نداره
اسم این خلیج همیشه فارس بوده و یک زمانی هم کلش تو محدوده خاک ایران قرار داشته
اینها هیچ کدوم مهم نیست
ولی هیچ دلیلی نداره عرب بخواد اسم اونجا رو تغییر بده
مثل اینکه پاکستان بیاد بگه اسم اقیانوس هند اقیانوس پاکستانه!
من شاید اون عکس روتایید نکنم ولی قبول کن خصومت بین ایران و عرب صرفا ربطی به تاریخ نداره
همین الان می دونی ایران داره چه هزینه هایی تو عراق می کنه و اونوقت اونا چه برخوردی با ایرانیادارند؟
مانژادبرترنیستیم ولی خلیج همیشه فارسه
البته چون ماقادریم بگیم پ باید می گفتیم پارس!

من هم موافقم که خلیج پارس (فارس) درسته ولی منظور من دقیقاً رفتار ما ایرانی ها در قبال عرب هاست، نه چیز دیگه .. این رفتار ربطی به حمایت ما از خلیج فارس نداره

یکی از اقوام دور من در عراق زندگی می کنه
اون میگه علی رغم همه پولی که ایران در عراق خرج می کنه یکی از دلایل عدم ثبات عراق ایرانه. چون این پول خرج کردن راهی برای دخالت در امور داخلی عراق شده

خصومت بین اقوام همیشه بوده ولی یک جوری باید حل بشه. غیر از اینه؟

امین پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:17 http://jeninediroz2.blogsky.com/

سلام
من با شما در وب نادی (اشک ماه) آشنا شدم و از نظرتان بهره بردم
این عکس رو دیدم دوستی برام ایمیل کرد که به نظر سنجی گوگل برو و به خلیج فارس رای بده من هم به خلیج فارس رای دادم بین نظرات لینک این عکس رو دیدم
واقعا زشت بود خیلی هم زشت بود من از خلیج همیشه فارس دفاع میکنم اما نژاپرستی و فحاشی خیلی زشت هست
در تابناک هرگاه خبری از دنیای عرب عنوان می شود کلی آدم هر حرف زشتی که از دهنشون بیرون می یاد رو نثار اعراب می کنند و تابناک همه را درج میکند
امیدوارم ما از خلیج فارس به شکل منطقی دفاع کنیم
و فراموش نکنیم کشوری مثل قطر چندین برابر ما از این خلیج منابع استخراج می کند و امارات از این خلیج زیبا چندین برابر ما توریست جذب می کند
موفق باشید سپاس از پست خوبتان

سلام خوش آمدید. شما را لینک می کنم


من هم دقیقاً منظورم همین است. کاش این فکر عوض شود.

مسئول تمام اتفاقتی مه برای هرکس می افتد خودش است

شاید در نگاه اول خودش موثر نباشد، ولی اگر عمیق نگاه کنیم ارتباط را پیدا می کنیم

رک بگویم: جریان خلیج پارس از بی عرضگی ایرانی هاست نه هیچ چیز دیگر

بید مجنون جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 http://fenap.blogsky.com

سلام

جواب های هوی.

اینکه تا چه میزان به عقب بازگشت و نقطه صفر تاریخی را پیدا کرد،محل تردید است.ولی در عرصه بین المللی رسم است وقتی خلیجی و یا هر چیزی به نامی مشهور شد به همان نام باقی بماند.اعراب بعد از چند صد سال تازه به دست به کار شدند و می خواهند نام یک محیط تاریخی را به نفع خود مصادره کنند.ایرانی غیر از این بکند جای عجب است.غالبا این گونه رفتار ها با کنش های زودگذر پاسخ داده می شود.


...

ولی اینکه ایرانی ها در اعراب همواره در تحقیر نگریستند محل تردید نیست

من شاید باید بهتر منظورم رو می رسوندم....من اصلاً بحث خلیچ پارس رو ندارم. بحث بین عرب و عجم رو می خواستم مطرح کنم.

من هم از خلیج پارس دفاع می کنم و کار عرب ها رو شایسته نمی دونم. ولی این دعوا ربطی به بحث خلیج فقط نداره. ما خیلی وقته که عرب ها رو حقیر می دونیم

پیانیست جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:11 http://baharakmv2.blogsky.com/

من میگم اصولا چیزی به نام خلیج عرب وجود نداره. بحث اصلا ملخ خور بودن عربا نیست. ملخ نبود چیز دیگه میخورن. مهم سیادتیه که چند قرنه روی کشور ما دارن و مذهب و فرهنگ ما رو عوض کردن. حالا هم دارن همه چی رو به نام خودشون سند میزنن. البته اینم واکنش یه آدم بوده که نمیدونسته چطور خیلی موثر و روشنفکرانه دفاع کنه از خلیج فارس. اتفاقا بد نیست بچه هامون این چیزا رو ببینن و فرق خوب وبد رو تشخیص بدن. بالاخره اگر چیزای بد نباشن چطور میخوایم خوبی خوب بودن رو بهشون توضیح بدیم. باید بهشون یاد داد که اگر همچین اتفاقی براشون افتاد راهش این نیست که اسم طرف رو بندازن تو توالت. چون تاثیر منفی میذاره. باید حرف حق رو با منطق جلو برد که همه رو تحت تاثیر قرار بده.

سیدمهدی جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 http://www.smkhatami.blogfa.com

سلام خواهر عزیزم
بسیار منو شرمنده کردین با تشریف خود به تارنمای این حقیر
آقا امینی که شما از وبلاگش زحمت کشیده بودین و به وبلاگ من اومده بودین یکی از بهترین دوست های مجازی من هستند
امیدوارم بازم بمن سر بزنید
خیلی خوشحال میشم

مهدی‌یار جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:35 http://siiedmahdi.parsiblog.com/

با سلام و تقدیم احترام؛
در عین دفاع از پارسی بودن خلیج، موافقم با این کلامتان که فرمودید: "انسان‌ها هیچ برتری‌ای نسبت به هم ندارند." ما نژاد را به اختیار خود برنگذیده ایم. پس به چیزی که هیچ تلاشی برای کسب آن نداشته‌ایم نباید افتخار کنیم. برتری به انسانیت و میزان خویش‌تن‌داری افراد است در برابر خواسته‌های پلید.
شاید تمسخر عرب‌ها جهت‌دار باشد. چون هر چه باشد بالاخره زبان اصلی اسلام، عربی است و بزرگان دین به این زبان تکلم می‌کنند. بد، بد است حتی اگر از سارقان زلزله‌ی بم سر زده باشد.
سر عقب ماندگی همانطور که فرمودید بر می‌گردد به خللی که در عزم و اراده‌ی مردم وجود دارد. دولت‌مردان بدون اراده‌ی مردم هیچ سنگی را نمی‌توانند از سر راه بردارند. البته در کامنت‌دونی اشک ماه عرض کردم که تعیین میزان دخالت نظام در فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌زدایی نیامند یک بحث کارشناسانه است.
چند پست اخیر وبلاگتان را هم خواندم. موضوع پایان‌نامه‌تون برام جالب بود و عجیب!! امیدوارم بهتر و سریع‌تر به اتمام برسه. اگر در وبلاگ خانم نادی، رنجشی از ناحیه‌ی بنده متوجه شما شده، عذر خواهم. همون‌جا ذیل کامنتتون پاسخ دادم. اجازه می‌خوام از این به بعد به وبلاگتون سر بزنم و بخوانم مطالبتان را گاهی.
هیچ دعا کننده‌ای بی‌بهره نیست. پس التماس دعا

جناب مهدی یار

بحث من زبان عربی نیست، من گمان نمی کنم مسخره کردن عرب ها به خاطر اسلام یا زبان عرب یا هدفمند باشد.

این جریان ریشه در وحشی گری اعراب در زمان ورود به ایران دارد. در اینکه آنها بسیاری را کشتند و زنان را به کنیزی و بچه ها را به غلامی بردند چیزی که بر سر هر ملتی می آمد همین کینه برایشان به جا می ماند. ولی من نظرم این است در دنیای امروز جریان خلیج پارس به عرب ها فقط مربوز نیست. بخش بزرگی از این جریان به دلیل سیاست های اشتباه ما در عرصه بین المللی و عدم وجود احترام برای ایران در منطقه است.

خیلی خودمونی می گم: هرکس مالش رو باید دو دستی بچسبه. ایران نباید این اجازه را بدهد که چنین جسارتی از سوی کشورهای عربی صورت بگیره. کما اینکه در مورد شاعران و بزرگان ایرانی هم دزدی در حال صورت گرفتن است.
در مورد هویت ایرانی خیلی کوتاهی شده


بجث دولت مردان را کنار بگذاریم. من قصد بحث سیاسی در این مکان را ندارم. به هزاران دلیل

منیره جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 19:44 http://http://rishi.persianblog.ir/post/5/

استبداد حاکمان که بی گمان در بین مردمان نیز نهادینه شده باعث و بانی اصلی این حوادث است وقتی به جای دفاع از تمامیت ارضی به بگیر و ببند های داخلی میپردازند و همسایگان را در دست اندازی به نام و خاکمان گستاخ میکنند از همگان نمیشود انتظار داشت با ادب کوروش و سعدی احساساتشان را بروز بدهند . ما ملت خوبی نیستیم اما هیچ ملتی به خودی خود خوب یا بد نمی شود . این رفتار زشت است اما ریشه اش عمیقتر از مبادی آداب نبودن چند هم وطن است .

نادی شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:05 http://ashkemah.blogsky.com

ایرانیان کلا نژادپرست هستند. نه فقط در برابر اعراب، در برابر ترکها، پاکستانی ها، افغان ها، هندی ها، سیاه پوستان...
کافی ست از ایران خارج شوید. و ببینید ما ایرانیان نژادپرستی در خونمان هست.

راسش من هم دقیقاً به این رسیده ام که خود بزرگ بینی ما ایرانی ها نسبت به دیگران و حتی نسبت به خودمان کاملاً آشکار است.
ما بر اساس اینکه مخاطب ما در کجای شهر زندگی می کند،‌در کدام شهر زندگی می کند، چه قومیتی داریم و ... کاملاً تبعیض آمیز رفتار می کنیم

میله بدون پرچم یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 21:41 http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام
من هم این کار را قبول ندارم... اساساً ما ایرانی ها دست به کارهای احساسی بی مزه ای می زنیم که هیچ تاثیری در بهبود وضعمان که ندارد هیچ بلکه کار را خراب هم می کنیم... بحث امروز و دیروز هم نیست که به این حکومت و اون حکومت منسوبش کنیم.
....
در مورد اون قضیه تضمین هم که بعیداست کسی که دو روز در جامعه ما زندگی کرده باشد چنین تضمینی بدهد! صد در صد همین سازوکارها را در قالب جدیدی پیاده خواهیم کرد. کما اینکه در طول تاریخ جدیدمان اینگونه عمل کرده ایم.
....
در این که خلیج پارس خلیج پارس است بحثی نیست و در این که ضررهای جبران ناپذیری از حمله اعراب در 1400 سال قبل خورده ایم بحثی نیست اما ما تنها ملتی هستیم که در گذشته چنین بلاهایی سرمان آمده است؟! آیا آنها هم نشسته اند و همه عقب ماندگی های خود را به فلان فاجعه تاریخی خود منسوب می کنند و خوشحال و خندان از اینکه ریشه مشکلاتشان را کشف کرده اند سوت می زنند!
واقع بین که باشیم خواهیم دید تا زمانی که اینگونه فکر کنیم در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
ضمناً فراموش نکنیم که ما خودمان در تاریخ از این بلاها سر دیگران آورده ایم (نمونه اش همین هند و نادر) آیا اگر هندی ها بگویند دلیل فقر فلان درصد مردمشان به خاطر غارت بی حد و مرز کشورشان توسط ماست مشکلشان حل می شود!
از ژاپن و آلمان بعد از جنگ دوم جهانی هم که با خاک یکسان شدند صحبتی نمی کنم... الان کجان!
مشکل ما اینه که کلاً با فکر کردن غریبه ایم

مهدی‌یار دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 http://siiedmahdi.parsiblog.com/

با سلام و تقدیم احترام؛
میلاد مسعود الگوی زتان مسلمان خانم فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها و روز زن بر شما زن ایرانی مبارک‌باد.

nancy یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:11

نمیدونم ایرانی هافکرکردن کی هستندکه عربارومسخره میکنند
نژادپرستا

ایرانی با عزت جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:24

عرب ملخ خور حقشه چقد کثیف هستن این عربها اتفاقا من دنبال این عکس بودم که اومدم به سایتت
عربهای آمریکایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد